woensdag 4 april 2012

Slaap

Oh, ik heb zoiets 'doms' gedaan. Een paar dagen geleden heb ik rustig alle tijd genomen om mijn mannetje naar bed te brengen. Ik heb hem uitgebreid in bad gedaan. Hij heeft er misschien wel een uur in gezeten. We hebben een drumstelletje voor in bad en er drijven tig eendjes, dolfijntjes, walvisjes, kikkertjes en wat al niet meer. Na z'n badje hem ik hem heerlijk ingesmeerd met een massage-olie en we hebben lopen stoeien en zoveel lol. Daarna heb ik z'n fles klaargemaakt en ben ik bij hem aan z'n bedje gaan zitten. Tijdens het flesje heb ik een paar verhaaltjes voorgelezen uit zijn dikke sprookjesboek. Na zijn flesje ben ik naast hem gaan zitten in de schommelstoel en heb zachtjes liedjes gezongen en ging met mijn hand rondjes draaien over zijn buikje, rugje en over zijn hoofdje strelen. Net zolang totdat hij in slaap viel. En dat had ik nu net niet moeten doen. Het is meneer prima bevallen om in slaap gestreeld te worden. Zoals je al verwacht had ik de avond daar na geen 2 uur tijd om het hele ritueel  te herhalen en wilde ik hem, hup een flesje geven, een liedje zingen en kus op z'n wangetje en vlug naar beneden om nog wat huishoudelijke taken te doen.
Nou, nee dus! Wat een verdriet. Tranen stroomde over z'n gezichtje. Ik liep naar hem toe, droogde z'n traantjes en ging op de schommelstoel zitten en fluisterde zachtjes; wat is er hand, schat?

Hij keek me aan, glimlachte door de tralies van z'n bedje, pakte mijn hand en legt die op zijn buik en begint rondjes te draaien. Ah, dat is de bedoeling. Hij wil in slaap gestreeld worden. Maar lieverd, dat is niet de bedoeling. Mama kan je niet alle avonden in slaap strelen en 2 uur tijd maken om je naar bed te brengen!
Hij kijkt me lief aan, snikt nog een keer en ik blijf rondjes draaien. Hij is moe en na een minuut of 10 valt hij in een diepe slaap met een lachje om zijn mond. Zo lief. Hij ziet er zo gelukkig en tevreden uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten