zondag 1 april 2012

Calendula voor rode wangetjes

Ik weet niet wat de oorzaak is, maar de laatste tijd heeft ie zo vaak een rode wangetjes. Een schrale huid en het ziet er ook heel trekkerig uit. Omdat ik niet zomaar alles op z'n tere babyhuid wil smeren ben ik gaan googlen. Ik kwam uit bij calendula. Op naar de Kruidvat. Daar heb ik een tube eigen merk Calendula gekocht.
Na 2 dagen van 2x per dag smeren zag ik al verbetering. Calendulan, ook wel Goudsbloemzalf genoemd helpt bij zoveel kwaaltjes. Zelfs acne!
Calendulan is een homeopathisch middel en daarbij ook zeer geschikt voor baby's. Je zou het ook kunnen gebruiken bij luieruitslag. Ik heb hier op een rijtje gezet, waarvoor je het nog meer kan gebruiken:


toepassingen van calendula of goudsbloem

  • bij jeuk
  • bij kloven
  • bij rode en gevoelige huid
  • bij uitgedroogde huid
  • bij ruwe en schrale huid
  • bij gesprongen huid
  • voor de huidverzorging
  • voedt en beschermt de huid
  • hydrateert de huid
  • herstelt de huid
  • beschermt de huid tegen veroudering
  • zuivert de huid
  • bij rode billetjes, luieruitslag
  • bij zonnebrand
  • beschermt tegen zon, zee en wind
  • bij insectenbeten
  • bij tepelkloven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten