zaterdag 31 maart 2012

Eerste schoentjes

De eerste stapjes zijn gemaakt. Een week of 4 geleden, toen hij goed 14 maanden was, begon hij te lopen. Zonder dat we op dat moment aan het oefenen waren en zonder dat hij het zelf door had! 'Was ie trots?' vroeg opa, toen ik natuurlijk direct deze mijlpaal aan opa en oma melde. Nee, hij niet. Hij wist niet eens wat hij had gedaan. Maar papa en mama waren ontzettend blij. Toch voelde ik me ook een tikkeltje verdrietig. Hij was toch echt, echt geen baby meer. Nu hij loopt heeft hij meer weg van een peuter dan van een baby. Jammer! Samen knuffelen op schoot vind ik zo fijn en nu wil hij niet meer op schoot, maar wil hij stappen. De wereld ontdekken. Ineens bedacht ik me wel: Hij moet nu echte schoentjes aan. Geen slofjes meer met anti-slip of dikke huissokken. Nee, we gaan schoenen kopen. Waar moet je opletten en waar moeten zijn schoentjes aan voldoen? Ik heb het voor je uitgezocht.


Let er goed op dat de schoentjes breed genoeg en soepel zijn. Als je de zooltjes dubbel kan vouwen is dit goed!

1) Kies voor een hoge schoen, die over de enkel valt. Ook is een schoen met antislip zeker een aanrader.
2) Ga niet voor schoentjes van kunststof (PU), maar kies echt voor leer. Leer is comfortabeler en laat de voet ademen.
3) Let er goed op dat je kindje rechtop staat met passen. Ga met je wijsvinger tussen de schacht van de schoen en de achterkant van het voetje. Zo kun je goed voelen of de schoen past. Zorg voor een halve tot 1 cm speling.

Ga niet voor tweedehands schoenen. Gedragen schoenen hebben de vorm aangenomen van de vorige eigenaar.

Veel succes met het zoeken naar zijn of haar eerste paar schoentjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten